• info@farshiddental.com
  • 02165010239-02165010443
  • تیر ۱۳, ۱۴۰۳
  • نقش لوله کشی فاضلاب در عملکرد یونیت

    یکی از اولین کارهایی که در تجهیز مطب باید قبل از هر کاری انجام بدید، نصب یونیت دندانپزشکی است.

    نقش لوله کشی فاضلاب در عملکرد یونیت

    دو حالت دارد:
    ۱:شما باید به صورت توکار یونیت رو نصب کنید یعنی لوله کشی فاضلاب از داخل سقف یا زمین رد شود.
    ۲:به صورت روکار نصب کنید.
    توصیه ما این هست که حتما به صورت توکار نصب شود ولی چون معمولا مطب ها به صورت استیجاری هستند و ممکنه جابه جایی داشته باشند، به صورت روکار انجام می‌شود.
    در مرحله اول باید جایگاه قرارگیری دستگاه یونیت را با مشاوره متخصصی که جایگزاری و نقشه یونیت را بلد هست مشورت کنید و با توجه به تعداد یونیت ها فضای موجود و فواصل بین یونیت و دیوار و کناره ها، کابینت ها، ابزارهایی که قرار است در کنار یونیت قرار بگیرند را بررسی کند و فاصله را نسبت به دیوار اندازه گیری کند و جایگاه نصب یونیت را مشخص کند.
    معمولا از قسمت جلوی یونیت به سمت دیوار ۴۰سانتی متر حداقل باید فاصله رعایت شود.
    فاضلاب را سمت دیوار در نظر بگیرید و هر یک متری که فاضلاب به سمت تخلیه یا به اصطلاح کفشور حرکت می‌کند در هر یک متر باید ۲سانت تقریبا شیب داشته باشد.
    نکته مهم:

    اگر شما این شیب را رعایت نکنید، به هیچ وجه دستگاه شما عملکرد درستی نخواهد داشت و بحث عملکرد ساکشن و تخلیه فاضلاب کراشوآر انجام نمی‌شود.
    اگر شیب رعایت نشود آبی که دارد از کراشوآر خارج می‌شود به فاضلاب که می‌رسد چون شیب کمی دارد برگشت میزند و برمیگردد و آب تخلیه نمی‌شود و همچنین ساکشن برمیگردد در دهان مریض.
    بنابراین برای اینکه به این مشکل برنخورید، حتما از روز اول طراحی مطب به لوله کشی فاضلاب توجه کنید و شیب را رعایت کنید (هر یک متر ۲سانت شیب باید داشته باشد)تا عمل تخلیه فاضلاب به درستی انجام شود.

    لطفا نظرات و پیشنهاداتتون را با ما به اشتراک بگذارید