• info@farshiddental.com
  • 02165010239-02165010443
  • تیر ۱۲, ۱۴۰۳
  • سیستم ارتینگ در مطب دندانپزشکی

    آیا در مطب دندانپزشکیتون در مورد سیستم ارتینگ کاری کردید؟

    دستگاه های پزشکی و دندانپزشکی به لحاظ ایمنی الکتریکی به دو دسته تقسیم می‌شوند.
    دسته اول:دسته ای از دستگاه ها هستند که به لحاظ ایمنی الکتریکی باید سیستم ارتینگ داخلشون انجام شود.
    یونیت می‌تواند هم جزو دسته اول باشد هم دوم.
    اگر کلاس یک باشد باید سیستم ارتینگ داخلش انجام شده باشد و تمام قسمت های دستگاه به سیم ارت مجهز باشند که این اتفاق معمولا می افتند.
    وظیفه شما به عنوان موسس مطب دندانپزشکی و مهندس برقی که کار برق مطب را انجام می‌دهد این وظیفه از سازنده به شما منتقل می‌شود که باید دقت کنید که پریز ها که از آنها برق میگیرید برای یونیت حتما سیم ارت را داشته باشند چرا دو شاخه یا سه شاخه ای که استفاده می‌شود برای برق یک سیم اتصال ارت دارد که اگر پریز شما ارت نداشته باشد ممکن است دستگاه شما تخلیه الکتریکی یا بارهای الکتریکی که جمع می‌شود در دستگاه و بیمار یا دکتر دچار برق گرفتگی شود، پس در مورد سیستم ارتینگ حتما جدی بگیرید و متاسفانه در بیشتر ساختمان ها چاه ارت وجود ندارد و به این موضوع دقت نمی‌شود.
    ممکن است شما در استفاده از بعضی دستگاه ها این را تجربه کرده باشید که وقتی دست میزنید به قسمت های فلزی یک برق ریزی شما را می‌گیرد این موضوع می‌تواند خطرناک باشد و به سلامت شما آسیب بزند.
    بنابراین به کمک یک مهندس برق این موضوع را بررسی کنید و از ابتدا به این مورد توجه داشت باشید و حتی طول عمر دستگاه های الکتریکی هم با رعایت این موضوع بیشتر می‌شود و کمتر دچار خرابی و اشکال می‌شود.